Reklamfilmen visar hur en attraktiv kvinna går igenom en flygplats medan en rad olika män försöker göra sig till för att fånga hennes uppmärksamhet. Men i slutet kommer det fram att hon är lesbisk, i och med att hon kysser en annan kvinna.
Enligt de fem personer som anmält filmen till RON skildras kvinnan som ett passivt sexobjekt. Men nämnden friar filmen med hänvisning till den lesbiska kyssen.
"Kvinnan i reklamfilmen framställs i och för sig som ett sexobjekt som de aktiva männen försöker imponera på, men opinionsnämnden anser att reklamfilmens vändning där kvinnan struntar i männens försök, för att sedan kyssa sin flickvän, förtar ett eventuellt könsdiskriminerande intryck", står det i RON:s beslut.
Filmen lanserades under OS i Sotji och skulle kritisera Rysslands nya lagstiftning, som förbjuder sexuell propaganda riktad mot barn men som i västerländsk media felaktigt beskrivs som en "antihomolag".
En av anmälarna skriver att reklamenfilmens syn på lesbiska kvinnor är "sexualiserande och schabloniserarande". Kvinnor idag kan varken vara hetero- eller homosexuella utan att utsättas för "the male gaze", det vill säga vara upphetsande för den manliga publiken, hävdar hon.