Coronavaccin

WHO: Pfizer-vaccin kan ge tinnitus

Publicerad 1 april 2022 kl 17.01

Utrikes. Världshälsoorganisationen WHO har publicerat en rapport där det framgår att sällsynta fall av hörselnedsättning och andra hörselproblem har uppstått efter injektion av Pfizers covid-19-vaccin.

Dela artikeln

WHO har fått rapporter om att tinnitus, ett hörselproblem som orsakar upplevda ringande toner från örat, kan vara förknippat med vaccinet.

Gregory Poland chef för vaccinforskningen vid Mayokliniken i Minnesota, säger att han utvecklade tinnitus efter att ha fått sin andra dos av vaccinet, rapporterar National Post.


Nyheter från förstasidan

Liberal har tröttnat på Israelfjäsk

Fredrik Segerfeldt förstår ingenting. "Mina liberala vänner tycker helt plötsligt att etnonationalism är kosher."0 

Ekonominyheter

Ny kartläggning: Här får du mest sommarstuga för pengarna

Hela listan.. Billigaste platserna – och tipsen för att förverkliga stugdrömmen.0 Plus


Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.