"Landsförrädare."
Så inledde Björn Ranelid sitt inlägg om tillståndet i Sverige efter förra veckans polismord i Göteborg.
Ranelid skrev om politiker som "förråder Sverige och bereder väg för mördare, parasiter och fiender" som vill hålla till i vårt land.
Inlägget har fått 34.000 gilla-kommentarer och väckt starka reaktioner hos vänstern.
Nu sällar sig även etikdoktorn Ann Heberlein till kritikerna. Heberlein befann sig tidigare långt ute på vänsterkanten, men profilerade för några år sedan om sig som högerorienterad och samlade in stora summor pengar från invandringskritiker. Nu har hon återgått till att vara vänsteraktivist.
I en debattartikel i Expressen kommenterar hon Ranelids text och skriver att hon "känner förfäran inför hans ordval och groteska överdrifter".
Heberlein anklagar också författaren för att peka ut invandrare som parasiter:
"Det mest problematiska med Ranelids känslomässiga krevader är dock något annat. Han bidrar nämligen inte bara med en definition av läget i landet, nej, han berättar också vems felet är: 'mördare, parasiter och fiender till kärlek och godhet'. Man behöver inte läsa många kommentarer för att förstå hur Ranelids beundrare tolkar detta. Syndabockarna – 'mördarna och parasiterna' – är invandrarna, alla invandrare utan urskillning."
Men Ann Heberlein slutar inte där. Hon anklagar rent av Björn Ranelid för att sprida folkmordsretorik.
"Ranelids retorik minner om den retorik vi finner i förspelet till i princip alla inbördeskrig och folkmord i historien – i trettiotalets Tyskland, på Balkan, i Sydafrika och i Rwanda, för att nämna några exempel. Forna grannar och arbetskamrater vänder sig inte emot varandra över en natt. Grupper blir inte fiender i handvändning. Människor förmås inte skada och, i extremfallet, döda andra människor utan förberedelse."
Hon hänvisar till filosofen Jonathan Glover som argumenterar för att människor föds med ett starkt tabu mot att skada och döda andra människor.
"För att förmås bryta detta tabu måste vi omdefiniera en del av mänskligheten – från människa till 'parasit' eller 'fiende' som Björn Ranelid uttrycker det", skriver Ann Heberlein.