Dryckesjätten återlanserade kampanjen i början av maj, och svenska konsumenter uppmanas att "dela en cola" med en person vars förnamn tryckts direkt på förpackningen.
Listan omfattar 150 förnamn samt 26 ord som “familjen” och “vännerna”.
Men på sociala medier växer nu kritiken, rapporterar Göteborgs-Posten. Användare uttrycker frustration över att deras namn, icke-svenska sådana, inte finns representerade i kampanjen. I flera videor görs satiriska poänger om hur det är att aldrig hitta sitt namn i butikshyllan.
Coca-Cola försvarar dock urvalet. Enligt Victoria Adolfsson, varumärkeschef i Sverige, har man baserat listan på namnstatistik från SCB och Skatteverket.
– Ambitionen har varit att ta fram en namnlista som är representativ för Sverige, skriver hon i ett mejl till GP och påpekar att företaget även lagt till vissa namn för att “olika demografiska grupper ska bli representerade”.
Coca-Cola har också meddelat att namnlistan kan komma att utökas, och att konsumenter som saknar sitt namn erbjuds möjligheten att beställa en personlig burk på vissa platser i landet.