Ukip, som redan ser ut att bli det största partiet i valet, försöker locka nya väljare med slogans som "Brittiska arbetare drabbas hårt av den obegränsade billiga arbetskraften".
Budskapet syftar på att invandrare från fattiga EU-länder ofta är beredda att ta lågkvalificerade jobb för betydligt lägre löner än britter, vilket leder till att infödda arbetare trängs undan på arbetsmarknaden.
En annan annons visar brittiska arbetare på en buss, vid sidan av en byråkrat i Bryssel i en limousine, med budskapet: "Ditt dagliga slit finansierar hans kändislivsstil."
Reklamkampanjen har väckt hård kritik. Enligt Labourpartiets parlamentsledamot Mike Gapes rör det sig om ren och skär "rasism".
– Detta är en kampanj som har skräddarsytts för att väcka rädsla, fientlighet och hat mot invandrare, sade Gapes till BBC Radio 4.
Ukips partiledare Nigel Farage förnekar dock att kampanjen går ut på att sprida hat och rasism.
– Dessa affischer är ett slagkraftigt återspegling av verkligheten, såsom den upplevs av miljontals britter som kämpar för att försörja sig utanför Westminsters bubbla, säger Farage enligt Daily Mail.
Kampanjen har finansierats av miljardären Paul Sykes, som tidigare donerat pengar till Tory-partiet.