"Den här här nu", twittrade Liberalernas partiledare Jan Björklund under förmiddagen och lade upp en bild på sitt partis nya logotyp.
Men det stiliserade L:et har väckt en del reaktioner – många påpekar att det påminner om ett manligt könsorgan. "Ståndaktig", skriver en person kort och gott om partiets nya logotyp.
Och partiföreträdarnas egna ord om logotypen har snarare förvärrat situationen och gett upphov till fler gliringar. "Jag föll pladask när jag såg den första gången i våras", twittrar exempelvis Birgitta Ohlsson (L) obekymrat.
Jag föll pladask när jag såg den första gången i våras. pic.twitter.com/I9l6Jc0Ko3
— Birgitta Ohlsson (@birgittaohlsson) April 23, 2016
"berodde det på storleken eller var det just våren som påverkade?" undrar en man med anledning av Ohlssons kommentar.
Vissa som har invändningar mot logotypen skriver att den påminner om någon som pekar finger medan andra drar paralleller till att göra ett L i pannan som en loser-symbol.
Partiföreträdarna är dock nöjda med den nya partisymbolen.
"Vår nya logotyp är ett tydligt L som i Liberalerna, mjukt utformat och med en alldeles egen stil. Tillsammans med symbolen är bilder på levande blåklint en viktig del av Liberalernas profil", skriver partiet på sin sajt.
Sveriges Radio har intervjuat varumärkesexperten Niklas Turner Olovzon. Han är förvånad över att Liberalerna själva inte upptäckt kopplingen.
– Men å andra sidan kan man, när det gäller grafisk form, bli blind för formen. Kärngruppen som har beställt loggan kanske enbart "sett" symboliken man sålt in, säger han.