Svagt reklamår väntas

Publicerad 16 mars 2013 kl 14.45

Media.Annonsförsäljningen kommer att fortsätta att minska under 2013 och särskilt drabbas pappersmedia, rapporterar Institutet för Reklam- och Mediestatistiks, IRM:s, i en prognos för reklammarknaden som presenterades under fredagen.

Gilla artikeln på Facebook

Totalt kommer annonsmarknaden att minska med en procent under 2013, spår institutet, men hoppas på en bättring i slutet av året. Minskningen av annonsering i pappersmedia beror enligt rapporten på det dåliga ekonomiska läget samt att företag väljer att annonsera via Internet istället för i tryck.


Plusinnehåll Du behöver vara prenumerant på Fria Tider Plus för att ta del av hela denna artikel. Redan kund? Logga in direkt. Annars kan du skapa ett konto via erbjudandet nedan.

Köp Fria Tider Plus: 1 krona per dag

Nyheter från förstasidan

Ekonominyheter

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Mer från Media

Vetenskap

Apmänniskan Lucy får ansiktslyft – så såg hon ut. Levde för 3,2 miljoner år sedan. 0 

Okända gifter upptäckta i svenskars blod. SPA:er i höga nivåer – hos samtliga undersökta bloddonatorer.0 

Kultur

Wests nya musikvideo: "Nigger Heil Hitler". Stjärnan chockar på nytt.0 

Rekordmånga svenskar "läser" böcker. Majoritet läser dagligen – men även ljudböcker räknas.0