SVT-topp ska stärka Migrationsverkets "varumärke"

Publicerad 18 juni 2014 kl 16.33

Inrikes. Mikael Hvinlund, som tidigare varit redaktionschef på SVT Nyheter, har utsetts till ny kommunikationsdirektör på Migrationsverket. Hans jobb blir att förbättra allmänhetens bild av den kontroversiella jättemyndigheten.

Dela artikeln

– Migration är en av vår tids stora frågor. Därför är Migrationsverket en av Sveriges viktigaste myndigheter som jobbar med de svåraste men också mest angelägna samhällsfrågorna, säger Mikael Hvinlund i ett pressmeddelande.

Hvinlund tillträder det nya jobbet i höst och planerar bland annat att jobba med myndighetens "varumärke".

– Min roll blir bland annat att utveckla Migrationsverkets varumärke och stärka den externa och interna dialogen. Det är en myndighet som ofta blir ifrågasatt eftersom migrationspolitiken polariseras och debatten riskerar bli allt mer onyanserad och främlingsfientlig. Det kommer därför vara viktigt med en effektiv och givande samverkan med andra myndigheter, kommuner, frivilligorganisationer och media, menar Mikael Hvinlund.


Hela dokumentet här. Alla metoder Lärarförbundet använder för att jaga iväg sverigedemokrater.0 Plus

"Hörde mystiska ljud." Kravaller när polisen ingrep efter bisarra fyndet.0 Plus

Nyheter från förstasidan

Åkesson skällde ut riksdagen för Bohlin-reaktionerna

Påminde om vem som infört mångkulturen. "Offren för denna smaklösa charad går inte ens att överblicka".0 

Ekonominyheter

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Blev värre än förväntat. "Pappaledighet", vanlig lagstiftning och irrelevanta samiska och romska verk på listan.0