Riksdagsvalet i september närmar sig och nu storsatsar partierna på att få så många röster som möjligt.
Mest av alla satsar Socialdemokraterna, som lägger 100 miljoner kronor för att vinna valet. Det mesta ska gå till annonsering.
– Vi har ett stort försprång, att som folkrörelseparti, ha tiotusentals valarbetare runt om i hela landet. Det kommer vi också lägga en hel del ekonomiska resurser på, skriver partiets pressekreterare Martin Rynoson i ett mejl till SVT Nyheter.
Men överlag ha de flesta partier större valbudget i år jämfört med 2014.
Efter Socialdemokraterna kommer Centerpartiet, som spenderar drygt 70 miljoner kronor på valet, varav hälften ska gå till annonsering.
Därefter kommer Moderaterna och Sverigedemokraterna som vardera lägger 50 miljoner kronor.
Inför förra valet satsade SD 30 miljoner kronor, vilket innebär en nära dubbelt så stor budget den här gången. Nu kommer pengarna gå till postutskick av valsedlar samt tv-reklam.
Enligt partiets kommunikationschef Joakim Wallerstein är det viktigt att nå väljare som inte sitter så mycket på internet, där SD redan är starka.
Så här mycket pengar kommer de olika partierna spendera (förra valet inom parentes, om uppgifter finns):
Socialdemokraterna – 100 miljoner
Centerpartiet – över 70 miljoner (70 miljoner, inklusive EU-valet)
Moderaterna – över 50 miljoner (50 miljoner)
Sverigedemokraterna – 50 miljoner (30 miljoner)
Kristdemokraterna – 20 miljoner
Miljöpartiet – 18 miljoner (cirka 15 miljoner)
Vänsterpartiet – 16,2 miljoner (10 miljoner)
Liberalerna – 15-20 miljoner (ungefär samma)