Bonnier mäter hjärnvågor för att nå ut till fler konsumenter

Publicerad 25 januari 2017 kl 22.32

Media. Bonnier News har lierat sig med forskare inom neuropsykologi och kommunikation för att förbättra genomslaget för annonser i mobilen, rapporterar Dagens Media.

Dela artikeln

– I och med att vi mäter hjärnvågor vid annonsexponering kommer vi med en unik precision kunna avgöra effektiviteten i deltagande annonsörers kreativa material för både varumärkes- och konverteringsstrategi, säger projektledare Staffan Engström i en kommentar till Dagens Media.

Den "omfattande" neuro-marketingstudien ska enligt sajten genomföras i vår och ledas av neuropsykologen Thomas Z. Ramsøy. Erik Modig, forskare vid Handelshögskolan, kommer att delta i studien som expert inom kommunikation.


"Vi har lurats i 30 års tid." Politiskt korrekt önsketänkande bakom tidigare studier, visar häpnadsväckande nya fynd.0 Plus

På väg att krocka med vårt solsystem. Forskare kommenterar otroliga upptäckten.0 Plus

Går inte som hon tänkt – alls. Nu åtalas 30-åringen för spektakulära scenerna i Ica-butiken.0 Plus

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Mer från Media

Vetenskap

Apmänniskan Lucy får ansiktslyft – så såg hon ut. Levde för 3,2 miljoner år sedan. 0 

Okända gifter upptäckta i svenskars blod. SPA:er i höga nivåer – hos samtliga undersökta bloddonatorer.0 

Kultur

Wests nya musikvideo: "Nigger Heil Hitler". Stjärnan chockar på nytt.0 

Rekordmånga svenskar "läser" böcker. Majoritet läser dagligen – men även ljudböcker räknas.0