Bonnier mäter hjärnvågor för att nå ut till fler konsumenter

Publicerad 25 januari 2017 kl 22.32

Media. Bonnier News har lierat sig med forskare inom neuropsykologi och kommunikation för att förbättra genomslaget för annonser i mobilen, rapporterar Dagens Media.

Dela artikeln

– I och med att vi mäter hjärnvågor vid annonsexponering kommer vi med en unik precision kunna avgöra effektiviteten i deltagande annonsörers kreativa material för både varumärkes- och konverteringsstrategi, säger projektledare Staffan Engström i en kommentar till Dagens Media.

Den "omfattande" neuro-marketingstudien ska enligt sajten genomföras i vår och ledas av neuropsykologen Thomas Z. Ramsøy. Erik Modig, forskare vid Handelshögskolan, kommer att delta i studien som expert inom kommunikation.


Hela dokumentet här. Alla metoder Lärarförbundet använder för att jaga iväg sverigedemokrater.0 Plus

"Hörde mystiska ljud." Kravaller när polisen ingrep efter bisarra fyndet.0 Plus

Ekonominyheter

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Blev värre än förväntat. "Pappaledighet", vanlig lagstiftning och irrelevanta samiska och romska verk på listan.0 

Mer från Media

Klipper med Reuters efter Israel-gullandet: "Förrädare"

Fotograf hoppar av – fick nog efter sjukhusattacken. . "Reuters har rättfärdigat och möjliggjort systematiska mord på 245 journalister."0 

Massanmälningar mot Expressens rysshets

Kraftiga reaktioner på krönika.. PK-profilen Jens Liljestrand beskriver sitt hat mot vanliga ryssar och vad han vill göra med dem.0 

Vetenskap

Apmänniskan Lucy får ansiktslyft – så såg hon ut. Levde för 3,2 miljoner år sedan. 0 

Okända gifter upptäckta i svenskars blod. SPA:er i höga nivåer – hos samtliga undersökta bloddonatorer.0 

Kultur